Woensdag/donderdag/vrijdag 25,26,27 mei - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van G.J. wassink - WaarBenJij.nu Woensdag/donderdag/vrijdag 25,26,27 mei - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van G.J. wassink - WaarBenJij.nu

Woensdag/donderdag/vrijdag 25,26,27 mei

Door: AMTG

Blijf op de hoogte en volg G.J.

28 Mei 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Woensdag 25 mei. Van Lone Pine naar Yosemiti pine/Groveland
Vanmorgen op tijd op want het wordt een lange dag. We rijden over de high way ten oosten van de Siera Nevada. De bergtoppen in de wolken en dat betekend regen. In Bischop doen we nog boodschappen en tanken. Onder weg zien we al een bord dat aangeeft dat de 120, die we willen nemen om van oost naar west door de bergen te steken is afgesloten, de Tioga pas is afgesloten. Als we bij Lee Vining zijn informeren we nog even, maar de 120 en de 108, de volgen de overgang zijn afgesloten. We moeten nog verder omrijden over de 89, ongeveer 150 mijl. De rit voert ons drie maal over een pas van 8138, 8314 en 8400 voet, met heel veel bochten en drie bergmeren. In de bergen begint het te regenen en zelfs even sneeuw, we maken in een dag de vier jaargetijden mee. De oost kant het wilde westen, de west kant een meer zuid europees landschap. Na een lange dag rijden komen we om 19.00 uur op de campground aan. Een wijntje/biertje, eten en naar bed.
Donderdag 26 mei
Vandaag gaan we het Yosemiti park bezoeken. Het blijkt van af de camping toch nog een heel eind rijden, 70 km, weer met heel veel bochten. Ook zijnde wegen hier smaller. Dat blijkt als een tegen ligger te ver ons strook pakt en de spiegels tegen elkaar knallen, kapot dus! Een High five noemen ze dat hier. Als we in het park informeren om te bellen met Cruise Amerika horen we dat er een garage op het park is. Daar naar toe, en het probleem is bekend. Ze kunnen een noodreparatie uitvoeren na overleg met Cruise Amerika. De stemming wordt weer beter! We parkeren de camper en nemen de shuttle bus naar een punt waar we nog een wandeling kunnen maken langs de rivier naar Lake Mirror. Zien we toch nog wat van het park. Om 4 uur terug bij de camper en rijden terug naar de campground. Een enerverende dag, maar wel genieten!
Vrijdag 27 mei van Groveland naar Sanfransisco.
In Groveland direct maar even boodschappen doen. De Tom Tom ingevoerd en daar gaan we weer. Wat een geweldig apparaat, voert ons met gemak over wegen en High way`s, 5, 6 en soms 7 rijstroken, naar de juiste bestemming. Om drie uur zijn we op een RV park 10 mijl ten zuiden van Down town. Verkennen even de omgeving en laten ons informeren wat morgen de mogelijkheden zijn. Nog niet zo simpel. Het wordt denk ik een shuttle bus vanaf de campground naar China Town. Voor 12 dollar een retour. Na versnapering en eten op naar de dag van morgen!

• 28 Mei 2016 - 11:26

Broer Jan:

Hallo allemaal, zo jullie zien en beleven van alles, maar dat maakt het leuk en spannend.
    De meeste afstanden zijn vele mijlen lang, en hoeveel zijn er al gereden?

Leuk om afwisselend weertypes te zien onderweg. Maar het is net als in het buitenland hoe hoger je rijdt hoe kouder het wordt.

Kom je nog veel Hollanders tegen op de campgrounds, meestal alle nationaliteiten.
    Het weer hier is erg wisselvallig.

Jullie gaan nu richting Elsbeth?
    Doe haar de groeten van ons.

Verder nog een voorspoedige reis en wachten weer op volgend verslag.

De groeten van ons.

• 28 Mei 2016 - 16:11

Marry Van Vliet:

Jullie kaart is vanmorgen aangekomen. Nou, dat was niet zo'n happy "high five...."Wat een belevenissen weer en het lijkt of jullie humeur er niet onder leidt. De wegen eisen wel stuurkunst....Bewondering voor de chauffeur(s)!!!!
    Al bijna 3 weken op pad. Nog een heel mooie week gewenst!!!

• 29 Mei 2016 - 19:06

Jaap En Gerty:

Wat een geweldige reis! Het verslag lezen we als een spannend vervolgverhaal. Wat zullen jullie straks thuis nog lang nagenieten. We wensen jullie nog een fijne laatste week en goede terugreis.

Groetjes,
    Jaap en Gerty