woensdag 18 mei - Reisverslag uit Seligman, Verenigde Staten van G.J. wassink - WaarBenJij.nu woensdag 18 mei - Reisverslag uit Seligman, Verenigde Staten van G.J. wassink - WaarBenJij.nu

woensdag 18 mei

Door: AMTG

Blijf op de hoogte en volg G.J.

19 Mei 2016 | Verenigde Staten, Seligman

Na gisteren waren we zo moe, dat we vanmorgen duidelijk later wakker werden dan de voorgaande dagen.
Eerst de noodzakelijke zaken geregeld: tanken en boodschappen doen. Dan op naar Dead Horse Point State Park. De naam gaat terug tot de 19e eeuw toen in deze omgeving nog wilde paarden leefden. Cowboys dreven de dieren in deze hoek van het plateau, vanwaar ze niet meer konden ontkomen. Het verhaal gaat dat enkele mustangs, door onbekende oorzaken, van de dorst zijn omgekomen.
Daarna door naar het Canyonlands Nationaal Park, Island in the Sky genoemd. Dit `hemelse eiland`ligt in de driehoek tussen de Colorado rivier en de Green River en biedt vanuit diverse uitkijkpunten een fantastisch uitzicht. In het uiterste zuiden van het park ligt Grand View Point, en als eerste zijn we hier naar toe gereden. Het biedt uitzicht op een landschap van ravijnen, dalen, klippen, afgebrokkelde plateaus en torens. Indrukwekkend mooi!!
De tweede stop was bij Mesa Arch. Een mooi boog ook weer met prachtige vergezichten.
Nog een laatste stop om alles nog eens goed in ons op te nemen. en dan het park uit en rijden in de richting van Bryce. We maken een tussenstop bij een campground in GreenRiver. De prijs voor een overnachting is hoog in Amerika, maar deze hadden we nog niet gehad..........
Voor 1 nacht slapen betalen we $ 60,00 incl. 10% korting)

• 19 Mei 2016 - 08:54

Louise:

Lieve mensen, wat een prachtige reis.
    We kunnen jullie zo mooi volgen en zien alles door jullie ogen.
    We zijn wel heel benieuwd naar de foto's.
    Heerlijk genieten.
    En we kijken uit naar het volgende verslag.

• 19 Mei 2016 - 18:33

Elsbeth:

Enjoy Bryce! Mooie natuur, en "natuurlijke beelden".

• 19 Mei 2016 - 21:02

Jenny Te Brake:

Weer mooie belevenissen. Wat een bijzondere wereld
    Jenny te Brake

• 20 Mei 2016 - 13:24

Hennie:

Van jennie jullie verslag gekregen en we genieten nu mee van jullie prachtige reis.

• 20 Mei 2016 - 20:34

Will:

Hoi lieve luitjes,
    Ik ben weer op honk in Den Haag en lees het verslag van jullie prachtige reis. Wauw. Dat is echt genieten en even geen boodschappen bij de Lidl, geweldig.
    Morgen de Slotdag in Bunnink, het wordt mooi weer, dus dat wordt ook weer even kletsen en bijpraten.
    Ik ben benieuwd naar de foto's van jullie reis.
    Lieve groet,
    Will