dinsdag 17 mei - Reisverslag uit Seligman, Verenigde Staten van G.J. wassink - WaarBenJij.nu dinsdag 17 mei - Reisverslag uit Seligman, Verenigde Staten van G.J. wassink - WaarBenJij.nu

dinsdag 17 mei

Door: AMTG

Blijf op de hoogte en volg G.J.

19 Mei 2016 | Verenigde Staten, Seligman

Vandaag op tijd opgestaan. We gaan naar Moab, daar is veel te zien en we willen graag een plekje op een camping, dus vandaar!!
Na weer diverse stops onderweg (want er is ook onderweg zoveel te zien) arriveren we om 12 uur op de camping in Moab. Dus tijd genoeg om vanmiddag nog iets te ondernemen. Dus eerst naar het Visitor Centre.
Vanmiddag bezoeken we het Nat, Park Arches. Hierin zijn vele zandvensters en rotsbogen met tenminste een lengte van 1. Ook dit park heeft een hele lange geschiedenis, maar het belangrijkste hiervan is dat zich in deze regio een binnenzee vormde. Deze verdampte langzaam in miljoenen jaren en liet verscheidene 1000 mtr. dikke zoutlagen achter waarboven zich 1500 m. dikke gesteentelagen uitspreiden. Het zout was een erg instabiele basis om het gewicht van steen te dragen. In latere tijden legden erosiekrachten e rotslagen bloot en weer en wind deden het hunne. En wij kunnen nu en mogen genieten van dit mooie natuurfenomeen.
Met de camnper het park ingereden en vanuit diverse stops naar de arches gelopen. Eerst naar de Double Arches en de North en South Windows. De volgende wandeling is naar Delicate Arche. Een mooie boog, maar een stevige wandeling. Als laatste wandelen Gerrit en ik naar de Landscape Arche, Die ook achter op onze camper staat. Alko en Mieke wandelen naar de dichterbij gelegen Tunnel- en de Pinetree Arche.
We zijn moe van het vele lopen en ook van de vele indrukken. We hebben geen zin meer om te koken en we gaan naar de Mac Donald. We zijn tenslotte in Amerika.

• 20 Mei 2016 - 19:48

Gre Kolste-=Braaksma:

Hoi lieve mensen Tineke Gefeliciteerd met jou zus mensen wat maken jullie een mooie vakantie en wat zien jullie veel nog veel mooie dingen bezoeken groetjes Gre

• 20 Mei 2016 - 21:36

Esther:

Leuk om jullie verslagen te lezen de fotos te zien. Wauw.... indrukwekkend!
    Maar wat lees ik nu..... Mac Donalds??? Hahaha voor oma Mieke zeker een mac salade.