1e echte verslag - Reisverslag uit Seligman, Verenigde Staten van G.J. wassink - WaarBenJij.nu 1e echte verslag - Reisverslag uit Seligman, Verenigde Staten van G.J. wassink - WaarBenJij.nu

1e echte verslag

Door: AMTG

Blijf op de hoogte en volg G.J.

13 Mei 2016 | Verenigde Staten, Seligman

Hallo allemaal.

Het idee is leuk, maar de uitvoering valt toch een beetje tegen in de praktijk.
Met de wifi lukte het tot nu toe nog niet zo goed! Maar vandaag is de dag , hier nu ons verhaal:
Zondag, 8 mei, stond om 6 uur de taxi voor en om 6.45 uur waren we op Schiphol. We waren snel door de controles, zodat we nog 2 uur de tijd hadden voor koffie drinken en winkelen. Doen we anders nooit!!
Om iets over tienen vlogen we en ruim 10 uur later landden we op LA, plaatselijke tijd 11.15 uur. De controles duurden tenminste 2 uur. We hadden volgens ons niets aan te geven, maar de appels in de tas van Tineke werden door een hond geroken en moesten worden ingeleverd. Deze mochten het land niet in! Ons hotel lag niet ver van de luchthaven, wat achteraf bezien jammer was. De omgeving bestond mn. Uit hotels en parkeergarages. We waren ook te moe om iets anders te bedenken. Om 19.00 uur (Nederlandse tijd 04.00 uur) kropen wij tussen de lakens.
Maandag, 9 mei aan het eind van de ochtend de camper opgehaald. We hebben geluk deze keer, in vergelijking met de camper in Canada. De camper is redelijk nieuw en er rammelt beduidend minder tijdens het rijden. Boodschappen gedaan en LA uitgereden, wegen van 5 rijen dik en het was knetterdruk. Doorgereden naar Banning, daar eerst een glas wijn gedronken en ons geïnstalleerd. De 1e nacht was het koud, alleen Gerrit had het warm!!
De volgende ochtend (dinsdag, 10 mei) was het bewolkt en een koude wind. Het leek een koude dag te worden, maar……… op weg naar Palm Springs werd het steeds warmer. In Palm Spring hebben we 2 Indian canyons bezocht, de Andreas en de Palms. De mooiste van de zogenoemde indianenvalleien, met meer dan 3000 machtige waaierpalmen die langs de beek staan die tussen steile rotswanden door meandert. Bij de Andreas hebben we een (korte) trail gelopen. Bij de Palmscanyon hebben we kolibri’s gezien. Na de lunch rijden we door richting Yucca Valley en Joshua Tree. Joshua Tree Park is een park met bijzondere Joshua Trees (Yucca brevifolia), een tot meer dan 10 m hoge cactussen, die overwegend in het hoger dan 900 m. gelegen park voorkomt. De bomen kunnen meer dan 900 jaar oud worden, het vaststellen van hun leeftijd is een beetje lastig omdat de bomen geen jaarringen hebben. De bomen bloeien van maart tot april, dus wat dat betreft hadden we pech. We zagen een bijzonder woestijn landschap met daarin grote rotsformaties van grote blokken graniet. In het park bij Keys View genoten we van een prachtig uitzicht over de Coachella Valley en bij helder weer ook zicht op Palm Springs, maar helaas niet vandaag door smog, hier noemen ze dat “haze”. Dan wordt het tijd om een campground te zoeken, we rijden naar de prachtig gelegen campground Jumbo Rocks. We genieten nog even van het avondzonnetje met een glaasje wijn, maar eten doen we binnen. Omdat de camping geen voorzieningen heeft proberen we de douche uit. Later op de avond gaan we nog even sterren kijken. Het was een mooie dag!
Woensdagochtend, 11 mei vertrekken we op tijd, want we hebben een lange dag voor de boeg. Ons doel vandaag is te rijden naar Lake Havasu City. Om hier te komen loopt de route over een zeer eentonige weg met vele kilometers lange rechte stukken. Aan beide kanten van de weg zien we een woestijnlandschap. Onderweg hebben we nog bij de Parker Dam gekeken, een van de belangrijkste stuwdammen in de benedenloop van de Colorado rivier. We hadden gelezen dat in Havasu een Engelse brug opnieuw is opgebouwd. Willen we zien! Maar we waren er al over toen we beseften dat het “de brug”was. We arriveren op tijd op de camping Crazy Horse, waar een zwembad was en we een leuke plek aan het water kregen toegewezen. Omdat het die dag erg warm was, de 1e echt warme dag volgens onze campinggastvrouw, hebben we daar goed gebruik van gemaakt. We hebben ’s avonds nog lekker lang buiten gezeten.
Donderdag,12 mei, gaan we weer op tijd op weg. Eerst moet de `rammel` nog weggewerkt worden. Het blijkt een los hangende spatlap te zijn, de jongens aan het werk. Vervolgens beginnen we met het bekijken en foto´s maken van `The London Bridge`. In 1971 door een Amerikaan gekocht, en hier weer opgebouwd. Vandaag rijden we via de Historische Route 66, naar Seligman. Met name het eerste deel van deze route langs Oatman is erg mooi. Wegen met bochten, een ruig bergachtig landschap, geen bomen, huizen of dieren. We komen door Oatman, een stadje bekend door goud mijnen en mijnwerkers. Momenteel erg toeristisch, het is oud met een museum en ezels die door de straat liepen. Toen we weer door wilden werden we opgehouden want er werd midden op straat een stukje`western` opgevoerd met een `goudroof`. Tot Kingman was het nog ruig en bochtig, we kwamen zelfs over een bergpas op 1200 m. Vanaf Kingman naar Seligman werd de route eentoniger. Het was meer groen met struikgewas. Ook zagen we meer huizen, op een enkele plek ook koeien en paarden. Het was een lange rit, maar door de variatie in het landschap, mooi!
Morgen gaan we naar de Grand Canyon. Daar hebben we geen wifi. Het volgende bericht zal dus weer even duren!!
Hartelijke groet, Alko, Mieke, Gerrit en Tineke